Een Instagram-bedrijfsprofiel: ben jij al overgestapt?
[spacer size=”big”]
Een Instagram-bedrijfsprofiel
ben jij al overgestapt?
Op Facebook wordt er al tijden onderscheid gemaakt tussen persoonlijke profielen en bedrijfsprofielen. Sinds kort kun je met een paar simpele klikken ook je Instagramprofiel omzetten in een bedrijfsprofiel. Waarom zou je dat doen? Hieronder kort de voordelen.
Gebruikers kunnen vanaf nu gemakkelijk contact met je opnemen
Wanneer je je profiel omzet in een bedrijfsprofiel kun je een contactbutton toevoegen. Als je je profiel omzet neemt Instagram je bedrijfsgegevens over van Facebook en voegt een button toe waarmee de klant het bedrijf kan bereiken. Als je op de button klikt krijgt de bezoeker de mogelijkheid een e-mail te versturen, te bellen of het adres op te zoeken voor een routebeschrijving. Heel fijn want alle Instagram gebruikers kennen het probleem van te veel informatie kwijt willen in de biografie boven het foto-overzicht. Naast het toevoegen van een button kun je in je biografie gemakkelijk onderaan via aparte invulvelden een url en bedrijfsadres toevoegen.
Statistieken geven meer inzicht en controle
Een andere fijne toevoeging is de button voor statistieken. Ieder bedrijfsprofiel heeft een knop waarmee je meer informatie kunt krijgen over je volgers en de prestaties van je berichten. Dit met het idee je content daar steeds beter op af te stemmen en te kunnen zien of je strategie effect heeft. Je kunt je volgers sorteren op geslacht, leeftijdscategorie, locatie of de tijd dat ze online zijn. Dat laatste kan natuurlijk handig zijn bij het inplannen van je berichten.
Adverteren op Instagram wordt makkelijker
Was het vooralsnog alleen mogelijk om vanuit Facebook een Instagram advertentie op te maken. Vanaf nu kan dat ook vanuit de app. Kies het bericht op Instagram dat je wilt promoten en voeg een button toe met een actie om klanten bijvoorbeeld naar de website te laten gaan. Je kunt een publiek kiezen of Instagram een suggestie voor een doelgroep laten doen. Je bericht wordt net zo lang gepromoot als jij zelf aangeeft.
Het Instagram-bedrijfsprofiel heeft (en misschien maar beter ook) lang niet zo veel mogelijkheden als Facebook maar biedt hiermee een aantal handige acties en hulpmiddelen om bewuster met dit platform bezig te kunnen zijn en je doelgroep te bereiken. Instagram was al langer interessant voor bedrijven en met deze toevoeging langzamerhand onmisbaar in de promotie van je bedrijf.
Op Instagram draait alles om visueel aantrekkelijke, grappige en verleidelijke berichten. Check onze ‘Get Social’ pagina voor inspiratie. Hulp nodig? Met onze strippenkaarten staan wij stand by om met veel aandacht voor de boodschap, binnen de identiteit van uw bedrijf een aantrekkelijke berichten voor u op te maken.